International Club Leader – Képzések

Írta: Nikolett Fábián

Hárman utaztunk ki idén június utolsó napján Finnországba egy hétre, annak érdekében, hogy gyarapítsuk tudásunkat az ott megtartott tréning során. Először is leszögezném, hogy különlegesnek mondható ez a projekt, mivel egyrészt a megszokottnál jóval több ország részvételével lett megszervezve (több mint 10 nemzet képviseltette magát, köztük Orosz-, és Örményország), másrészt tréning volt ugyan, de a résztvevői mind 18 év alatti fiatalok voltak, ami nem bevett szokás, ezért szintén egyedinek mondható. A fiatalok mellett utaztak ki még a csoportvezetők, akik együtt utazhattak és tanulhattak a résztvevőkkel. Én is csoportvezetőként mentem ki a magyar csapattal. Az eltérő körülmények miatt igazándiból mindig van valami új megoldandó történés, amivel a csoportvezetőknek a lehető legjobb tudásuk szerint kell megbírkózniuk, valamint nagykorúként a mi felelősségünk az utazás alatt végig odafigyelni mindenre. Nálunk ez alkalommal az utazás megszervezés volt kacifántos, de végül megoldottuk a Támaszpont csapatával közösen és így még Helsinkiben is eltölthettünk egy délutánt saját költségből a lányokkal.

A célja a projektnek az volt, hogy elkezdjék továbbadni a tudást nekünk arra vonatkozóan, hogy mitől és hogyan válik valaki talpraesett és magabiztos vezetővé. Ennek érdekében először megmutatták nekünk, hogy milyen feladatokkal lehetséges összekovácsolni egy csapatot és hogyan tudod jobban megismerni a többieket. Majd áttértek a lényegibb részre, amikor össze kellett gyűjtenünk azokat a tulajdonságokat és szükséges kompetenciákat, amelyekkel szerintünk egy jó vezetőként rendelkezni kell. Mi után ez megtörtént átbeszéltük, hogy melyik miért fontos, majd rátértünk arra is, hogy a valóságban ez hogyan néz ki. Végül meghallgattunk prezentációkat arról, hogy hogyan érdemes elkezdeni dolgozni egy projekten, amit mi magunk szeretnénk megszervezni, hogyan találjunk partnereket, illetve a jövőben milyen módon dolgozzunk együtt velük. A körülmények adottak voltak ahhoz, hogy az ott jelenlévő szervezetek ifjúsági munkásai, önkéntesei és tagjai megismerjék egymást és az elméletben átbeszélt terveket a gyakorlatban is megvalósíthassák. Ennek a légkörnek köszönhetően több jövőbeli közös projektötlet is született, melyek az októberi határidőig pár esetben be is lesznek nyújtva pályázatként. Reméljük minél több közülük sikeresen.

Számomra hatalmas élmény volt nyáron Finnországba utazni, mivel téli időszakban már sikerült eljutnom oda. Kokkola, ezen belül is Villa Elba, ahol a szállásunk és a programjaink voltak az ország északabbi részén helyezkedik el, ezért megtapasztaltuk mindannyian a fehér éjszakákat. A nap ugyan lement valamivel éjfél előtt, de nem sötétedett be, háromkor pedig már kelt is fel. A finneket elmondásuk alapján ez nem zavarja, hiszen a téli sötétség után számukra kifejezetten kellemes a világosság. Nagyon érdekes és életre szóló élmény volt ezt átélni, és akinek csak lehetősége van egy ilyen utazásra éljen vele! Nem is beszélve a szaunáról, amiből nyári időszakban a tengerbe lehet belerohanni, valljuk be nem egy Balaton hőmérsékletű víztömeg.

P.S. Külön viccesnek hatott, hogy az érkezésünk után pár nappal újabb EVS önkéntesek érkeztek a Villa Elbába, akik között voltak magyarok is, ezért a mi interkulturális esténk után, az övékén is besegítettünk bemutatni az országunkat. Összességében minden túlzás nélkül fantasztikus emberekkel ismertük meg egymást a világ minden tájáról és remélem, hogy még lesz alkalmam találkozni velük. A két résztvevőnk pedig szintén rettentő talpraesett volt. Nem volt olyan dolog, amit ne oldottunk volna meg együtt.

Írta: Emese Balog

Egy felejthetetlen hetet töltöttem el ,Finnországban egy Internacional Club leader program keretei közt.Amikor az iskolában hallottam erről a lehetőségről, azonnal fel figyeltem rá, éreztem hogy ezt nagy hiba lenne kihagyni .A nyelvi nehézségegtől kicsit tartottam eleinte ,de a kurzus témája annyira meg fogott,hogy félre tettem a félelmeket és be adtam a jelentkezést.

Az utazás előtt találkoztam a csapattal akikkel ki mentem ,mi csak hárman voltunk ,könnyen meg találtuk a közös hangot. Én életemben előszőr vettem részt ilyen programon ,a többieknek sok ehezhasonló tapasztalata volt , nagyon sok segítséget kaptam tőlük , eloszlatták az összes kétségemet.

Hajnalban indultunk útnak ,Budapestről ahonnan Müncheni átszállással érkeztünk meg Helsinkibe ,innen még várt ránk egy 4 órás vonat út Kokkoláig.Este fele érkeztünk meg a szállásra ,ami egy gyönyörű helyen volt a tengerpart mellett. Kis fa házakban laktunk a programok pedig egy központi épületben voltak.

Másnap meg érkezett a többi nemzet is . A következő nap kezdődtek csak a programok . Egy átlagos napunk a következő képpen telt: Reggelivel indítottunk és közvetlen utána egy témához kapcsolódó előadást hallgattunk meg ,egy fél órás kávészünettel. Aztán az ebéd következett .Ami mindig nagyon finom volt és még azt is tudták vállalni hogy speciális ételt készítenek külön nekem ,az étel alergiáim miatt. Az ebéd után kaptunk egy kis szabad időt , majd minden nap más kreatív programmban volt részünk. Pl.:csapat építő játékok ,vagy különbőző feladatok el végzése a városban. Ez után a vacsora következett ,majd szabad foglalkozás ,lmehettünk biciklizni , sétálni vagy ki próbálhatjuk a finn szaunát is.

Össze foglalva rengeteget tanultam , az angolom sokat fejlődött ,sok különféle kultúrát ismertem meg , és életre szóló barátot szereztem a föld minden tályáról.